هفته نامه طنین قائنات -> 8 گام برای غذاخوردن آگاهانه
جدیدترین
تبلیغ در طنین



-1 اولین اقدام از فهرست خرید خوراکی‌ها آغاز می‌شود؛ در این فهرست باید به ارزش سلامتی هر خوراکی دقت و از خرید آنی جلوگیری کرد. سبد خرید خود را از خوراکی‌های تازه پر و از خرید خوراکی‌های فرآوری شده و چیپس و آبنبات پرهیز کرد.
-2 با اشتها به سر میز غذا بروید اما نگذارید که زیاد گرسنه بشوید؛ چرا که اگر بسیار گرسنه باشید در آن صورت معده خود را با هر چیزی که می‌بینید پر می‌کنید.

-3 غذا کم بکشید؛ محدودکردن اندازه بشقاب به 9 اینچ (22.86 سانتی‌متر) یا کمتر می‌تواند در این زمینه کمک‌کننده باشد.
-4 از غذای خود لذت ببرید. یک یا دو دقیقه قبل از شروع غذا مکث کنید تا از همه دست‌اندرکاران تهیه این غذای خوشمزه سپاسگزاری کنید.
-5 از حس‌های پنجگانه خود در هنگام تهیه غذا، کشیدن غذا و مصرف غذا استفاده کنید و به رنگ، بافت، رایحه و عطر و حتی صدای غذاهای مختلف توجه کنید. زمانی که غذا را می‌جوید سعی کنید همه مواد تشکیل دهنده آن به ویژه ادویه‌ها را شناسایی کنید.

-6 غذا را به میزان کم در دهان خود بگذارید. با دهان پر تشخیص مزه غذا دشوار است.
-7 غذا را کامل بجوید، یعنی غذا را آن‌قدر بجوید تا بتوانید مزه و ماهیت غذا را بچشید. ممکن است مجبور شوید که هر لقمه را میان 20 تا 40 بار بسته به نوع غذا بجوید.
-8 هشتمین گام غذا خوردن آرام است. دست کم پنج دقیقه به آگاهانه غذا خوردن اختصاص دهید و بعد با کسی که بر سر میز غذای شما نشسته است، صحبت کنید.



,,

تاريخ 14 سپتامبر 2016      
تعداد بازدید      




منتظر نظر شما هستیم !

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.