هفته نامه طنین قائنات -> در شورای ترافیک شهرستان قاینات تأکید شد: برگزاری منظم جلسات و اجرای مصوبات/ تسریع در تکمیل میدان شهید کاوه
جدیدترین
تبلیغ در طنین



در اولین جلسه شورای ترافیک شهرستان در سال 96 پس از نقد و بررسی روند اجرایی مصوبات جلسات گذاشته، عدم اجرای مصوبات در سطح شهر قاین، باعث گلایه مسئولین شهرستان شد. آن‌چه در ادامه می‌آید، گزارشی از این جلسه است.

***

الزام اجرای مصوبات شورای ترافیک

di-5212 در شورای ترافیک شهرستان قاینات تأکید شد: برگزاری منظم جلسات و اجرای مصوبات/ تسریع در تکمیل میدان شهید کاوه

فرماندار قاینات در این جلسه بر اجرای مصوبات شورای ترافیک تأکید کرد و گفت: شورای ترافیکی برای هماهنگی در امور ترافیکی شهرها ایجاد شده است. وی افزود: مصوبات شورای ترافیک برای این است که یک هماهنگی ایجاد شود و کارها در سطح شهر سلیقه‌ای نباشد و مبتنی‌بر نیازهای واقعی ترافیکی شهر باشد. کهن‌ترابی با تأکید بر اجرایی‌شدن مصوبات شورای ترافیک، خواستار همکاری بیشتر مسئولین شهرستان، در اجرایی‌نمودن مصوبات شورا شد و گفت: آن‌چه که در شورای ترافیک شهرستان و یا استان به تصویب می‌رسد، لازم‌الاجراست و لذا در اجرای این مصوبات باید تلاش بیشتری شود.

انتقاد از انجام اقدامات بدون مصوبه شورای ترافیک
معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار قاینات با انتقاد از این‌که در طی چندماه اخیر، برخی اقدامات در سطح شهرستان بدون مصوبه شورای ترافیک شهرستان صورت گرفته است، گفت: پس از این جلسات شورای ترافیک، هر 45 روز یک‌بار تشکیل خواهد شد. بیکی افزود: قبل از برگزاری هر جلسه باید پیشنهادات به کمیته فنی ارسال و نتیجه آن در جلسه شورای ترافیک اعلام شود. وی افزود: تصمیمات خصوص ترافیک شهرستان از مجرای شورای ترافیک خواهد بود.

بررسی وضعیت میدان شهید کاوه و مصوبات جلسه شورای ترافیک

di-EHL7 در شورای ترافیک شهرستان قاینات تأکید شد: برگزاری منظم جلسات و اجرای مصوبات/ تسریع در تکمیل میدان شهید کاوه

یکی از موضوعات مهمی که در این جلسه موردتأکید بود، تسریع در روند کار میدان شهید کاوه قاین بود که قرار بر تکمیل آن تا قبل از آغاز سفرهای تابستانی بود که محقق نشد. قرائی، رئیس شورای شهر قاین در این زمینه اظهار داشت: برای اجرای کار مشکلی نداریم، اما کار توسط پلیس‌راه متوقف شده است و برخلاف این‌که مصوبه اجرایی از شورای ترافیک استان برای اجرای این میدان داریم ولی فعلاً کار متوقف شده است. سرگرد کاظمی رئیس پلیس‌راه قاین نیز در این زمینه گفت: برای اجرای این طرح برابر مقررات باید در اداره، عملیات ما به ثبت برسد و به ما ابلاغ شود تا اجازه ادامه کار داده شود. در جلسه شورای ترافیک شهرستان مصوب شد که کلیه پیشنهادات دستگاه‌های اجرایی به کمیته فنی ارسال شود و پس از بازدید نظرات به شورای ترافیک ارائه شود. ساماندهی سرعت‌گیرهای سطح شهر قاین و اقدام برای اصلاح آن، جمع‌آوری جداول روبه‌روی دانشگاه آزاد در اسرع وقت، پیگیری تحویل جاده از پلیس‌راه به راهنمایی رانندگی، رفع مشکل پل جعفرآباد، نصب دوربین‌های مداربسته، تسریع در روند میدان شهید کاوه با ایجاد اولویت کنارگذرها و دسترسی‌ها، ساماندهی ورودی‌های جاده به داخل شهر قاین، تعریض بلوار پروفسور للهی به‌سمت پاسگاه ولیعصر با همکاری شهرداری و نیروی انتظامی، نصب بنر درخصوص حقوق شهروندی با موضوع ترافیک، اصلاح سرعت‌گیرهای محور زول – پهنایی، خط‌کشی سرعت‌گیرها و نصب تابلوها و تهیه کاور و لباس توسط شهرداری، ساماندهی مسافربرهای قاین – بیرجند، جمع‌آوری بنرهای تبلیغاتی در تقاطع‌ها، حفاری‌ها در بازه 15 شهریور تا 2 مهر با نظر پلیس و کنترل شده باشد.

گزارش رئیس پلیس‌راه قاین از وضعیت ترافیکی قاینات

di-BJDY در شورای ترافیک شهرستان قاینات تأکید شد: برگزاری منظم جلسات و اجرای مصوبات/ تسریع در تکمیل میدان شهید کاوه

رئیس پلیس‌راه قاین در جلسه شورای ترافیک شهرستان با ارائه گزارشی از حوزه راه‌های شهرستان گفت: در 5 ماهه نخست امسال در تصادفات فوتی، 16 درصد و در متوفیان60 درصد کاهش داشته‌ایم و در مجروحین تصادفات 31 درصد متأسفانه رشد داشته‌ایم. وی افزود: بیشترین تصادفات ما در این مدت با 47 درصد در راه‌های روستایی است که ناشی از عدم رعایت حق‌تقدم در تقاطع‌هاست و همچنین 20 درصد حوادث در راه‌های فرعی و 33 درصد تصادفات در راه‌های اصلی بوده است. سرگرد کاظمی در ادامه گفت: 69 درصد تصادفات ما ناشی از خواب‌آلودگی و حواس‌پرتی بوده است. وی افزود: در سال گذشته 14 درصد تصادفات به‌دلیل حق‌تقدم بود که امسال این میزان باتوجه به آرام‌سازی‌هایی که در تقاطع‌های روستایی انجام شده است، به 6 درصد کاهش یافته است اما هنوز هم این رقم قابل تأمل است. کاظمی با بیان این‌که بیشترین حوادث را سواری‌ها داشته‌اند، گفت: 50 درصد تصادفات مربوط به سواری‌ها، 26 درصد مربوط به موتورسیکلت بوده است و تصادف اتوبوس و مینی‌بوس در این مدت در راه‌های شهرستان نداشته‌ایم. رئیس پلیس‌راه قاین گفت: بیشترین زمان حوادث در جاده‌های قاین از 12 ظهر تا 21 شب بوده است که در بحث فرهنگ‌سازی باید به این موضوع توجه شود. وی ادامه داد: بیشترین تصادفات جاده‌ای در راه‌های شهرستان مربوط به روز جمعه با 19 درصد تصادفات بوده است و یک‌شنبه ما کم‌ترین تصادفات را داشته است. وی با بیان این‌که بیشترین تصادفات ما از لحاظ فوتی و جرحی مربوط به محور بیرجند – قاین است، گفت: در حوادث ترافیکی وقایع مهمه را داریم که هر تصادفی که 5 مصدوم و یا فوتی داشته باشد، جزء وقایع مهمه است که در 5 ماه ابتدای سال از 5 واقعه مهمه 4 واقعه در محور بیرجند بوده است و از این تعداد 100 درصد آن ناشی از سبقت و تجاوز به چپ بوده است و یک مورد هم در حوزه شهرستان قاینات بوده است. وی گفت: پرتصادف‌ترین محور بیرجند – قاین، بین سه راهی خشک تا گردنه خونیک است. سرگرد کاظمی با اشاره به آماده‌باش کامل پلیس راهور از 15 شهریور تا 2 مهر، افزود: با نصب 6 دوربین در محور قاین – گناباد شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای بوده‌ایم و در محور بیرجند هم دوربین‌ها فعال است و میانگین سرعت گرفته می‌شود. وی اظهار داشت: در محور بیرجند 100 درصد تصادفات ناشی از سبقت است، لذا 45 واحد گشت نامحسوس در دو شیفت، فعال خواهند بود و بدون اغماض با سبقت غیرمجاز برخورد خواهد شد و علاوه‌بر جریمه 200 هزار تومانی 5 نمره منفی برای شخصی و 10 نمره منفی برای عمومی اعمال خواهد شد. وی با اشاره به سامانه سپهتن گفت: این سامانه در روی اتوبوس‌ها نصب شده است و از اول مهرماه تاکسی‌ها و تانکرها هم به چرخه این سامانه اضافه خواهند شد. فرمانده پلیس‌راه قاین در ادامه بیان داشت: ایجاد استراحتگاه‌های بین‌راهی در مسیرهای کویری موردنیاز است و خواهش ما این است که در این زمینه مسئولین مربوطه با ما همکاری داشته باشند. سرگرد کاظمی ادامه داد: بین شهرک صنعتی و میدان طلای‌سرخ به‌دلیل دوربرگردان‌های ناایمن، واژگونی خودرو زیاد داریم که باید اقدام اساسی صورت گیرد و پیشنهاد ما این است که در جلوی شهرک صنعتی باکس ایجاد شود. وی گفت: مسیر کافه‌سوزنی تا شهرک ولیعصر قاین نیز مستعد حوادث مرگبار است و تردد عابرپیاده در این مسیر زیاد است و تاکسی‌ها نباید در این مکان مستقر نباشند و ساماندهی برای تاکسی‌ها باید صورت گیرد.



,, , , , ,

تاريخ 13 سپتامبر 2017      
تعداد بازدید      




منتظر نظر شما هستیم !

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.