دبیر اولین همایش ملی جغرافیا، محیط زیست، امنیت وگردشگری قاین در نشست اصحاب رسانه و عوامل اجرایی این همایش که در محل دانشگاه بزرگمهر قاین برگزار شد، اظهارداشت: حدود 630 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است و از این تعداد حدود 235 مقاله توسط کمیته علمی داوری شده و مورد پذیرش قرار گرفتهاند که به دو صورت سخنرانی و پوستری در همایش ارائه خواهند شد. وی افزود: ارائه مقالات در 4 پَنِل یا کلاس که به نام محورهای همایش (جغرافیا،گردشگری، محیط زیست و امنیت) نامگذاری شدهاند، ارائه خواهند شد. دکتر احمدی اظهارداشت: در پنلهای چهارگانه ذکر شده داورها مشخص و شیوه ارائه مقالات را مورد ارزیابی قرار خواهند داد و در هر پنل 3 مقاله برتر برگزیده و مقالههای برتری که تأیید میشوند، در مجلات علمی پژوهشی چاپ خواهند شد. وی بیان داشت: از235 مقاله منتخب 130مقاله بهصورت پوستر نصب و بقیه بهصورت سخنرانی ارائه خواهند شد. عضو هیئت علمی دانشگاه بزرگمهر قاین در ادامه گفت: 4 کارگاه آموزشی نیز در حاشیه برگزاری این همایش برگزار میشود که عبارتند از: اخلاق در پژوهش، نقش علوم جغرافیایی در حفاظت از محیط زیست، توسعه گردشگری و امنیت پایدار، ارتقا فرهنگ حفاظت ازمحیط زیست و توسعه توریسم، و کارگاه شیوه تدوین مقالات که کارگاه چهارم برای فرهنگیان 75 درصد تخفیف دارد.
دکتر احمدی برپایی نمایشگاهی از پتانسیلهای زیست محیطی وگردشگری شامل: سوغات و هدایا و میراث فرهنگی و صنایع دستی وگردشگری استان و قاینات را از دیگر برنامههای این همایش اعلام نمود. دکتر احمدی گفت: مراسم افتتاحیه و اختتامیه همایش در سالن آمفی تئاتر فرهنگ و ارشاد برگزار خواهد شد که افتتاحیه صبح روز چهارشنبه 29 دی و اختتامیه عصر پنجشنبه 30 دی خواهد بود.
دبیر همایش ملی جغرافیا، محیط زیست، امنیت وگردشگری با بیان اینکه در این همایش حدود300 نفر بهعنوان مهمان حضور خواهند داشت، گفت: اساتید برجستهای از دانشگاههای سراسر کشور از جمله دانشگاه تهران، اصفهان، بیرجند، سبزوار، فردوسی و…. بهعنوان سخنرانان کلیدی خواهند بود. وی با بیان این که مجوز برگزاری این همایش به نام دانشگاه بزرگمهر قاین ثبت شده است و اگر دانشگاهی قصد برگزاری این همایش را داشته باشد، باید از دانشگاه بزرگمهر مجوز بگیرد. دکتر احمدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در این همایش 4 کمیته شامل اجرایی، اطلاعرسانی و فناوری اطلاعات، راهبردی وکمیته سیاسیتگذاری همایش از 9 ماه پیش فعالیت خود را آغاز کردهاند، گفت: دراین ماه پایانی 50 نفر از عوامل اجرایی بهصورت مستقیم در طی 2 روز برگزاری همایش مشغول خواهند بود و50 نفر نیز بهصورت غیرمستقیم با ما همکاری خواهند داشت.